Jak nepsat debilní inzeráty

Míra nezaměsnanosti je dlouhodobě na minimu. Nejsou lidé. Je převis poptávky práce. HR finty jsou rafinovanější. Ale pořád vídám skvostné odpady. A tím nemyslím jen nabídky práce Marketing Director za 20 000 hrubého. Chcete lidi? Řekněte jim, co je čeká.

Každý inzerát má 3 základní cíle. Ostatně jako každá psaná reklama:

  • Zaujmout
  • Informovat
  • Vyvolat akci čtenáře

Namátkou vyberu 3 inzeráty, které poptávají zaměstnance, vynechám však autory. Není důvod na nikoho poukazovat.

 

1) Poptáváme svobodného člověka ve svobodné kanceláři v Karlíně

"Jsi srdcem analytik a zároveň kreativní stratég, kterého baví experimentovat, testovat a rozvíjet? Využij unikátní příležitost pracovat s jednou z největších uživatelských databází v ČR! Více info zde XXX"

Po kliknutí na link si přečteme klasickou omáčku o bohatství a slávě firmy a požadavky na uchazeče. Pak přijde to hlavní - vyvolání akce čtenáře:

"Proč se nám ozvat a co nabízíme?
  • Jedinečnou možnost sdílet své znalostiv rámci mezinárodní skupiny XXX
  • Svobodu k tvůrčí prácia úzkou kooperaci s týmem seniorních analytiků
  • Možnost dalšího rozvoje
  • Zázemí ve firmě, která senebojí inovací, je na špici ve svém oboru a její výsledky neustále rostou.
  • Každý den jiný, zajímavý a přitom tebou organizovaný
  • Atmosféru svobodné firemní kultury s orientací na výsledek
  • Příjemné kanceláře v Karlíně,kde je spousta dobrých míst ke společným obědům

Jestli chceš být součástí našeho týmu,  ozvi se nám přes tlačítko„odpovědět“ a připoj pár vět o tom,  proč si myslíš, že nám to spolu může klapat."

Z různých průzkumů vyplynulo, že se průměrný výdělek v online marketingu pohybuje okolo 40 - 50 tisíc korun měsíčně. V tomto inzerátu se nedozvíme vůbec nic, kromě toho, kde mají kanceláře. Nevím jak vy, ale já pracuji pro peníze. Jinak bych dělal trochu jinou činnost pouze pro své potěšení. Stojí za zmínku, že byste měli inzerát přečíst a odstranit překlepy a chyby. Já bych tam nešel i proto, že ten inzerát je odfláknutý.

 

2) Pojď s námi do trojky, pijeme Becherovku a máme to rády natvrdo!

blby_inzerat_2.png

Tohle je Anička a Klára. Mají rády Becherovku Lemond, ale evidentně potřebují manažera. Pokud máte chuť na trojku s těmito dívkami, máte smůlu, e-mail jsem zabarvil. Naštěstí to nemusí vadit, protože opět nikdo nenabízí za "konkrétní" práci žádnou konkrétní sumu. Ale zaujalo, to zase jo!

 

3) Bacha, veleznámý startup hledá Supermana kříženého Aquamanem

"Úspěšný startup XYZ hledá posilu do marketingového týmu! 

Co budeš dělat?
- budeš tvořit, spravovat a optimalizovat online marketingové kampaně
- pohybovat se v prostředí Facebook Business Manager, Sklik, Google Ads, Google Analytics
- podílet se na přípravě marketingových strategií
- budeš zajišťovat e-mailové rozesílky po technické stránce
- komunikovat s celým marketingovým týmem

Co bys měl/a mít?
- základní znalost o výše zmíněných nástrojích
- měl/a bys být samostatný/á
- skvělou znalost angličtiny
- zájem o online marketing, sledování novinek v oboru
- proaktivní přístup a chuť učit se

Více info o pozici: xxx"

 

A pak přijde skvostná odměna po kliknutí na odkaz:

"Co Ti nabídneme my: 

  • možnost stát se součástí týmu, který se podílí na tvorbě zcela nového produktu a marketuje jej do celého světa

  • naše know-how, zázemí a maximální podporu

  • fitness benefity

  • stravenky, kávu i ovoce

  • (Jméno služby) zdarma pro Tebe i Tvé nejbližší

  • flexibilní pracovní dobu

Zaujala tě naše nabídka? Neváhej a kontaktuj nás! :)"

Tohle je super. Jasně, o penězích ani čárku, vydělávat agenturám musíte pro radost. Ale tady je vidět, že čím víc smajlíků, tím víc Adidas. A hlavně je z vás rovnou někdo, teď jste "Ty", velevážený člen týmu! Nutno podotknout, že z kolegů, kteří dělají PPC nebo FB marketing, jsem neviděl jediného, který by špičkově dělal oboje. Možná jste ta výjimka Ty.

 

Tyhle inzeráty jsou k ničemu. Kvalitní uchazeč se na ně neozve, nemá motivaci. Další lidé to jdou zkusit a pošlou životopis, kde se mimo jiné dočteme, že v letech 2011 - 2012 občasně brigádničili roznášením letáků. Což jsem také dělal, když mi bylo 15 let.

Na těchto příkladech vidíte, co je nejslabším článkem dnešních inzerátů. Inzerát první nezaujme, neinformuje a nevyvolá akci. Druhý inzerát zaujme. Slečny vypadají fajn a sranda musí být. Výzva k akci však postrádá motivaci, protože ani tu trojku nikdo neslíbil. "Tak pokud máš zájem", je výzva k akci. Hm. Tak tedy neváhám a píšu. A ten úspěšný startup, ten je jasná volba. Dostanete jablko a nějakou appku.

V době, kdy každý schopný člověk práci má, nerozumím tomu, že někdo nahazuje udici bez návnady. Efektivita takových inzerátů nebude valná. Ostatně stejně to funguje v případě, kdy na mě vyskakuje reklama o službě čištění a blýskání vozu, ale na webu není nikde cena. A tyto debilní inzeráty nám kvetou jako muchomůrky po kroupách.

 

Zpět na blog